myPatent megrendelések ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

(továbbiakban: ÁSZF)

myPatent.hu

Jelen ÁSZF hatálya a myPatent webfelületen (http://www.myPatent.hu, továbbiakban: myPatent) és aldomainjein vagy a myPatent applikáción keresztül megvásárolható szolgáltatások megrendelésére terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://myPatent.hu. A myPatenten keresztül a Szolgáltatóval már távfelügyeleti szolgáltatási szerződéssel rendelkező személyek az alapszerződést kiegészítő szolgáltatásokat rendelhetnek. Kérjük szolgáltatásaink megrendelése esetén alaposan olvassa el a jelen ÁSZF-et. A myPatent-en keresztül történő ügyintézés működésével, megrendelési folyamatával és az ÁSZF-el kapcsolatban felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésre állunk.

 

1. Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Patent Távfelügyelet Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató)

A Szolgáltató székhelyének és ügyfélszolgálatának címe: 9024 Győr, Mécs László utca 7.

Ügyfélszolgálat nyitvatartása: Hétfőtől-Csütörtök 08:00 – 16:00 óráig, Péntek 08:00 – 14.00 óráig

A Szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: [email protected]

Adószáma: 14996474-2-08

Nyilvántartást vezető hatóság: Győri Cégbíróság

Cégjegyzékszáma: 08 09 028806

Telefonszáma: +36-30-5060111

Üzleti tevékenység végzésének postai címe: 9024 Győr, Mécs László utca 7.

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: RACKFOREST INFORMATIKAI KERESKEDELMI SZOLGÁLTATÓ ÉS TANÁCSADÓ KFT. (Iroda címe: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11., 5. Emelet, email: [email protected])

 

2. Alapvető rendelkezések

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jogszabályok, a kiegészítő szolgáltatásokra vonatkozó megállapodás, és Szolgáltatóval már megkötött Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés rendelkezései az irányadók. A Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés magában foglalja a távfelügyeleti szolgáltatási szerződést és az ahhoz tartozó Általános szerződési feltételeket (továbbiakban és korábban: Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés) Az itt nem szabályozott kérdésekben különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Kormányrendelet) vonatkozó rendelkezései irányadók.

A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

A jelen ÁSZF 2022.04.01. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi.

Felhasználók a weboldal használatával és bármely szolgáltatás weboldalon való megrendelésével az ÁSZF rendelkezéseit magukra nézve kötelezően elfogadják.

Szolgáltató fenntartja magának minden jogot a myPatent weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint azok terjesztése tekintetében.

Az adatokat, valamint az oldal és az applikáció megjelenítését biztosító szerverek elérhetősége évi 99,9 % feletti. A tárolt adatokról rendszeres mentés készül, így meghibásodás esetén az eredeti adattartalom visszaállítható.

A myPatenten megjelenő adatok relációs adatbázisban kerülnek tárolásra. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű totkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatás került alkalmazásra.

 

3. Regisztráció

A myPatent weboldalon szolgáltatás megrendelésére a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződéssel rendelkezők részére regisztrációt követően kerülhet sor. A regisztráció ingyenes.

A regisztráció lépései:

3.1. A myPatent weboldalon kattintson az „Új vagyok, regisztrálok” gombra.

3.2. A megjelenő ablakban töltse ki a saját adatait (vezetéknév, keresztnév) egy e-mailcímet ahol elérjük és állítson be jelszót, amelyet erősítsen meg annak újbóli beírásával („Jelszó újra”) Javasoljuk a jelszó legyen legalább 7 karakter hosszú és használjon kis és nagy betűket és számokat is.

3.3. Ezt követően olvassa el és értelmezze az Adatvédelmi nyilatkozatot, kérdés esetén forduljon hozzánk mielőtt elfogadja. Ha egyetért az Adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakkal kérjük azt fogadja el, Elfogadás esetén pipálja ki a jelölő kört és kattintson a „Regisztrálok” gombra amennyiben regisztrálni kíván.

3.4. Ezt követően a rendszer automatikusan egy PIN kódot küld a regisztrációnál megadott e-mailcímre, amelyet a továbblépéshez meg kell adnia a felnyíló ablakban. Ha nem kapott e-mailt, az „Új PIN kód kérése” gombra kattintással újat igényelhet. A regisztráció folytatásához nyomjon a „Beküldés” gombra, illetve ha nem kíván regisztrálni a „ Kijelentkezés” gombra kattintással elhagyhatja a regisztrációs felületet.

3.5. A regisztrációt követően a myPatent szolgáltatásokat akkor tudja használni, megrendelést akkor tud adni, ha a regisztrációt követően megjelenő ablakban megadja a számlán vagy a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződésen szereplő Partner azonosító számát, amellyel a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződését magához rendeli. A partner azonosító megadását követően a „Hozzámrendelés” gombra kattintva a rendszer ellenőrzi a partnerazonosító helyességét és azt visszaigazolja, amennyiben helyesen adta meg. A partnerazonosító helyessége esetén a rendszer figyelmezteti, hogy a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződéshez kapcsolódó, és a felületen megjelenő telefonszámra egy megerősítő kódot küld sms-ben, amelyet az aktuális felületen be kell írnia és a „Kód beküldése” gombra kattintással elküldenie. Az elküldést követően Ön jogosult használni a My patent szolgáltatásait.

3.6. Amennyiben nem kapta meg a kódot, kérhet sms-ben új kódot vagy ha a telefonszámot nem ismeri, illetve több alkalommal sem kapta meg az sms-t meg tud adni egy telefonszámot, amelyen a Szolgáltató felhívja a jóváhagyás ügyintézése érdekében. Figyelem a telefonszám, amelyre a rendszer jóváhagyás érdekében sms-t küld a a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés megkötésekor megadott telefonszám, amely független a regisztrációnál megadott adatoktól.

3.7. A myPatent regisztrációt és a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés hozzárendelését követően az adott sorszámú Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződéshez tartozó adatokat az „Adataim” menüpont alatt ellenőrizheti. Az „Új hozzárendelés” menüpont alatt további Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződéseket rendelhet a saját neve alá.

Figyelem!!! A Felhasználó köteles myPatent belépési jelszavát, a hozzáféréshez használt eszközét saját felelősségére őrizni, biztonságáról gondoskodni és titokban tartani, azt nem jogosult harmadik személy részére megadni vagy hozzáférhetővé tenni. A Szolgáltató kizárja minden azzal kapcsolatos hibáért, kárért való felelősségét, amely azzal kapcsolatos, hogy a Felhasználó ezen kötelezettségének nem tett eleget. A Felhasználó haladéktalanul köteles jelezni a Szolgáltató felé, ha jogellenes beavatkozást vagy jogsértést észlel, amelyet megtehet telefonon a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés Ügyféllap szerinti jelszó használatával vagy személyesen a Szolgáltató ügyfélszolgálatán.

 

4. Értelmező rendelkezések

Partnerazonosító: A Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződésben megjelölt számlafizető. A myPatent regisztrációt követően a felhasználónak lehetősége van az egyes Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződéseket a saját neve alá hozzárendelnie. Ehhez a partnerazonosító megadását kéri a rendszer. Amennyiben a felhasználó több Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződéshez azonos számlafizetőt adott meg, abban az esetben a különböző Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződésekhez azonos partnerazonosító tartozik. A partnerazonosító megadásával tehát a rendszer valamennyi olyan Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződést a felhasználó neve alá hozzárendeli, amelynél azonos a számlafizető.

Sorszám: Az egyes Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződésekhez különböző sorszámok tartoznak. A különböző sorszámú Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződésekhez eltérő védett objektumok tartoznak.

Figyelem!!! Ha a Felhasználó egy vagy több partnerazonosító megadásával több Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződést is magához rendelt a myPatent –en belül, abban az esetben a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződések között azok sorszáma alapján tud váltani. Amennyiben a felhasználó Kiegészítő Szolgáltatást kíván megrendelni, abban az esetben figyelemmel kell lennie arra, hogy a Kiegészítő Szolgáltatást melyik sorszámú Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződéshez kívánja megrendelni. A különböző sorszámú Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződések különböző Védett objektumokra vonatkoznak. Egyszerre csupán egy Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződéshez tud Kiegészítő Szolgáltatást rendelni.

 

5. A megvásárolható Kiegészítő Szolgáltatások

A myPatent szolgáltatások a myPatent.hu oldalon a regisztrációkor megadott adatok közül az e-mailcím és a jelszó megadását követően a „Bejelentkezés” gombra kattintva érhetők el.

A Felhasználó a meglévő Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződéshez kapcsolódóan ellenérték (díjfizetés) fejében Kiegészítő Szolgáltatásokat rendelhet. A Kiegészítő Szolgáltatások igénybevételére létrejött megállapodásban foglaltak a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés rendelkezéseivel együtt érvényesek.

Figyelem!!! A Kiegészítő Szolgáltatások a meglévő Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződéshez kapcsolódnak. A Kiegészítő Szolgáltatásokat akkor tudja igénybe venni, ha a Szolgáltató az Önnel kötött Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződésben megjelölt távfelügyeleti szolgáltatásokat is nyújtja. A Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés szünetelése, az ennek keretében nyújtott szolgáltatások felfüggesztése, vagy a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés megszűnése kihat a Kiegészítő Szolgáltatásokra, azok szünetelésére, felfüggesztésére, megszűnésére. A szolgáltatás megrendelése esetén a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződésnek a „Megrendelt szolgáltatások” része kiegészül a myPatent-en keresztül megrendelt Kiegészítő Szolgáltatással és a Szolgáltató a továbbiakban a Kiegészítő Szolgáltatást a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés részeként, a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés és a Kiegészítő Szolgáltatásokra vonatkozó megállapodás rendelkezései szerint nyújtja.

A jelen ÁSZF hatálya alatt a myPatent applikáció igénybevételével megrendelt, a meglévő Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződéshez kapcsolódó szolgáltatásokra vonatkozó Kiegészítő Szerződések iktatásra kerülnek, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, írásbeli szerződésnek minősülnek, magyar nyelven íródnak. A ÁSZF magatartási kódexre nem utal, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.

A Kiegészítő Szolgáltatások a myPatent-ben a főoldalról a Szolgáltatások fülre kattintva érhetőek el. A megvásárolható Kiegészítő Szolgáltatások és azok tartalma a következő:

Heti eseménylista

myPatent kényelmi megoldás a jobb és gyorsabb ügyféltájékoztatásra. Az ügyfélnél történt összes távfelügyeleti esemény, hiba, riasztás stb. heti listás kiküldése a myPatent felületen. Menthető és letölthető pdf formájában.

Applikáció

A Patent által forgalmazott és preferált riasztó rendszerek közül számos rendelkezik saját, okos készülékről is nyitást, zárást lehetővé tevő applikációval. Ezek a P-Controll illetve a Securecom appok. Ezek használati lehetőségét biztosítja az applikációs előfizetés

Minden esetben értesítés

A Patent diszpécsere az összes betörésjelzés, rontott nyitás, technikai hiba-jelzés, kommunikációs hiba, áramkimaradás esetén a Megrendelőt, vagy az általa megnevezett értesítendő személyeket minden esetben, 0-24 órában értesíti.

Nyitás figyelés

Amennyiben az ügyfél által megadott időpontig (pl: egy üzletnél a kinyitás időpontjáig) nem történik meg a riasztórendszer kinyitása, a diszpécser azonnal telefonál az ok tisztázása végett. Kiemelten ajánlott kis és nagy kereskedelmi egységeknek, intézményeknek és termelő vagy logisztikai üzemeknek.

Zárás figyelés

Amennyiben az ügyfél által megadott időpontig (pl: egy üzletnél a bezárás időpontjáig) nem történik meg a riasztórendszer zárása, vagyis élesítése, a diszpécser azonnal telefonál az ok tisztázása végett. Kiemelten ajánlott kis és nagy kereskedelmi egyégeknek, intézményeknek és termelő vagy logisztikai üzemeknek.

Tiltott nyitás figyelés

Nem kívánatos személyek behatolását előzheti meg ezzel a szolgáltatással a védett objektumba. Korábban riasztórendszer kóddal rendelkező személy (Pl. egy üzlet esetében egy elbocsájtott eladó) belépéséről a diszpécser azonnal riasztást kap. Ezután hívja az ügyfelet, szükség esetén intézkedik, elfogókat küldhet a helyszínre.

Tiltott zárás figyelés

A Megrendelő által meghatározott időtartamokon belül (Pl.: Bizonyos üzletek, telepek, termelő üzemek esetén, ahol akár folyamatosan egy adott időintervallumon belül nyitva kell tartani) a Patent diszpécsere, az ügyfél riasztórendszeréről érkező élesítésről, úgynevezett „tiltott zárások” esetén a riasztórendszer bekapcsolásáról a Megrendelőt, vagy az általa megnevezett értesítendő személyeket értesíti.

10 perces kapcsolat figyelés

A riasztó rendszerből jövő úgynevezett életjeleket figyeli. Ezek 10 perc (esetleg más beállított időintervallumban) időközönként követik egymást, jelezve a diszpécsernek, hogy a riasztórendszer működőképes. A Patent diszpécser 1 kimaradt jelzés után azonnal hívja telefonon az ügyfelet, hogy tisztázza az okot, miért maradt ki a jelzés. Szükség esetén átadja a technikai diszpécsernek az ügyet.

SMS szolgáltatás

Általános tapasztalat, hogy a telefonja általában mindenkinél ott van. Ez a leggyorsabb kommunikációs platform. Ezért küld igény szerint sms-t a Patent Távfelügyelet. A leggyorsabb, legkomplexebb üzenet alapú párbeszéd a Patent és az ügyfél között. Az ügyfél azonnali üzenet kap a riasztásról, a kivonulásról, annak eredményéről, a 220 v hibáról, az érzékelők üzembiztonságát szolgáló elemek, akkumulátorok merüléséről, nyitott ablak észlelésekről.

Garancia időszak lejártát követő átalánydíjas javítási szolgáltatás

Ezen Kiegészítő Szolgáltatás keretében a Megrendelő azt rendeli meg a Szolgáltatótól (Megrendelő és Szolgáltató a továbbiakban együtt: Felek), hogy a Szolgáltató által távfelügyelt védett objektumban található, jótállás alá már nem tartozó, hibamentes riasztórendszer Megrendelőnek nem felróható későbbi meghibásodása esetén, a Szolgáltató a Megrendelő bejelentésére a hibát hárítsa el. Ennek fejében a Megrendelő átalánydíj fizetését vállalja Szolgáltató felé.

A Szolgáltatás részletei:

– Meghibásodáson a Felek a riasztórendszer működőképességét és a távfelügyeleti szolgáltatás nyújtását ténylegesen akadályozó hibákat értik, amelyet a Szolgáltató, illetve közreműködője állapít meg.

– Nem minősül hibának a riasztórendszerhez tartozó eszközök áthelyezésére, valamely eszköz vagy a rendszer bővítésére vonatkozó, illetve a kódcserére vonatkozó igény, továbbá nem tartozik a megállapodás hatálya alá az olyan alkatrész pótlása, amely a piacon nem beszerezhető és más vagy újabb alkatrésszel nem helyettesíthető.

– A megállapodás létrejötte esetén a Szolgáltató vállalja, hogy a bejelentést követően haladéktalanul, de legfeljebb 48 órán belül felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot és a közösen megállapodott lehető legrövidebb időpontban kiszállási díj, munkadíj és anyagköltség (továbbiakban együtt: Költség) felszámítása nélkül a hibát elhárítja. A Szolgáltató a javítás Költségeiről a mindenkori listaáron kimutatást készít és arról Megrendelőt tájékoztatja. Szerződéses évenként a Költség nem haladhatja meg a 100.000 (százezer) Ft / szerződéses év összeget (továbbiakban: Limit), ezt meghaladóan az adott szerződéses év végéig a Szolgáltató a Limitet meghaladó javítási munkálatokat külön megrendelés alapján díj ellenében végzi. A Szerződéses éveket a felek a megállapodás létrejötte napjától számítják.

– A Szolgáltató nem köteles a javítást elvégezni, ha a Szolgáltató közreműködője megállapítja, hogy a hiba a jelen szolgáltatás megrendelését megelőzően már fennállt, vagy egyébként rendeltetés ellenes használat, nem a Szolgáltató által végzett munka, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, vagy elemi csapás vagy tartós hálózat-kimaradás hatására keletkezett.

– A Szolgáltató kizárólag abban az esetben végzi el a javítást, ha a hiba bejelentéséig a Megrendelőnek nincs díj távfelügyeleti vagy Átalánydíj fizetési késedelme. Késedelem esetén a Szolgáltató jogosult a jelen Megállapodást egyoldalúan írásban azonnali hatállyal felmondani.

– A megállapodást bármelyik fél 30 napos felmondási idő megtartása mellett jogosult indokolás nélkül felmondani.

– Amennyiben a jelen szolgáltatásra vonatkozó megállapodás a Megrendelő érdekkörében felmerülő okból megszűnik akként, hogy a megállapodás hatálya alatt a Szolgáltató javítást végzett a megszűnést megelőző egy évben, abban az esetben a Szolgáltató a javítás Költségének 50 %-a megtérítését igényelheti Megrendelőtől, amelynek Megrendelő köteles eleget tenni.

– Amennyiben a jelen szolgáltatásra a Szolgáltatóval fogyasztó köt szerződést (lásd: 9. pont), abban az esetben a Szolgáltató a szolgáltatást a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy nap lejártát követően kezdi meg.

Figyelem!!! A Garancia időszak lejártát követő átalánydíjas javítási Kiegészítő szolgáltatás nem mindenki javára érhető el, a Szolgáltató egyedi mérlegelésétől függ, hogy a megrendelését elfogadja és visszaigazolja –e, azt elutasítja vagy eltérő feltételekkel új ajánlatot tesz. Ezen utóbbi esetben a Szolgáltató közvetlenül felveszi Önnel a kapcsolatot.

 

6. A Kiegészítő Szolgáltatások díja

A megrendelhető Kiegészítő Szolgáltatások aktuális havi díja a myPatent platformon az egyes szolgáltatások alatt találhatók. A szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak forintban értendő bruttó árak, amelyek tartalmazzák a törvényben előírt áfát. Az árakat a myPatent a következő módon tünteti fel (nettó ár + ÁFA = bruttó ár) /hó. ÁFA alatt az általános forgalmi adó jogszabály által meghatározott mindenkori törvényes mértéke értendő, amely a nettó ár 27 %-a. A Kiegészítő
Szolgáltatásokra vonatkozóan feltüntetett díj a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza.

A Kiegészítő Szolgáltatások díja megrendelés esetén a Kiegészítő Szolgáltatásra vonatkozó megállapodás létrejöttétől a soron következő naptári negyedév kezdetéig utólag kerül felszámításra és számlázásra, majd azt követően a díj a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés rendelkezései szerint negyedévenként előre kerül számlázásra, azaz azt negyedévenként előre kell megfizetni 20 napos fizetési határidővel.

 

7. Online bankkártyás fizetés

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma:H-EN-I-1064/2013.

 

8. A Kiegészítő Szolgáltatások megrendelésének menete

A megjelenített Kiegészítő Szolgáltatások a myPatent-en keresztül online rendelhetők meg. A Kiegészítő Szolgáltatások a szolgáltatás mellett található csúszka balról jobbra történő elhúzásával rendelhetők meg. Egyszerre több csúszka elhúzására is van lehetőség. A csúszka elhúzását követően a megrendelés akkor folytatódik, ha a felhasználó a „Kérelem beküldése” gombra kattint. Ekkor a Felhasználó részére megjelenik a megrendelhető Kiegészítő Szolgáltatásra vonatkozó megállapodás (továbbiakban: Megállapodás) tervezete, amely tartalmazza a következőket:

  • a Távfelügyeleti szolgáltatási szerződés sorszáma
  • a Megrendelő és Szolgáltató adatai,
  • a felek megállapodása, amely szerint a Megrendelő és a Szolgáltató az adott sorszámú távfelügyeleti szolgáltatási szerződés és hozzá tartozó általános szerződés feltételek (továbbiakban együtt: Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés) „Megrendelt szolgáltatások” részét kiegészíti az alábbiakban megjelölt Kiegészítő szolgáltatással (továbbiakban: Kiegészítő Szolgáltatás), egyben Megrendelő azt megrendeli.
  • A Kiegészítő Szolgáltatás elnevezése, megállapodás tartalma, a szolgáltatás teljes havi költséget tartalmazó díja:
  • annak rögzítését, hogy

– a Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a megrendelt Kiegészítő Szolgáltatást a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés részeként, annak rendelkezési és a myPatent Megrendelések Általános Szerződési Feltételei szerint, a Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés megszűnéséig határozatlan időtartamra nyújtja és a Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt Kiegészítő szolgáltatás díját kiegyenlíteni vállalja,

– a Megrendelő nyilatkozik, hogy

+ a Szolgáltatóval már megkötött Távfelügyeleti Szolgáltatási Szerződés rendelkezéseit és a jelen megállapodás feltételeit ismeri,

+ a „myPatent Megrendelések Általános Szerződési Feltételei”-t és az „Adatvédelmi nyilatkozat”-ot az elnevezésre kattintásával megnyitotta, elolvasta és magára nézve kötelezően elfogadja,

+ tisztában van azzal, hogy a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintással a Kiegészítő Szolgáltatást megrendeli és a megrendelés Szolgáltató által történő elfogadásával, visszaigazolásával a megállapodás a fenti feltételek szerint létrejön.

Figyelem!!! a Felhasználó a megrendelés véglegesítése előtt köteles megnyitni és elolvasni az ÁSZF-et és az „Adatvédelmi nyilatkozat”-ot. Ehhez köteles azok kék színnel jelölt elnevezésére kattintani. A kattintással a nevezett dokumentum automatikusan megnyílik. A dokumentumot az oldal alján a „Bezárás” gombra kattintással lehet bezárni, és a megrendeléshez visszatérni.

A felhasználó, mint Megrendelő a megrendelés folytatásaként a fenti nyilatkozatait (+) a mellettük lévő rubrikára kattintással jóváhagyja (✓).

A felhasználó ezt követően eldöntheti, hogy a megrendelésre vonatkozó nyilatkozatot elfogadja vagy elutasítja. A megrendelésre vonatkozó jognyilatkozat megtétele és elküldése a Szolgáltató részére a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintással, a megrendelés elutasítása a „Megrendelés elutasítása) gombra kattintással történhet.

Figyelem!!! Az „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomása, a megrendelés visszaigazolásától kezdően fizetési kötelezettséget von maga után.

A „„Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomását követően a myPatentban az adott Kiegészítő Szolgáltatás alatt közvetlenül a „Feldolgozás alatt” felirat jelenik meg. A felhasználó a megrendeléséről e-mail üzenetet kap a Szolgáltatótól a myPatent regisztrációs e-mail címére, amelynek mellékletét képezi a felhasználó által jóváhagyott digitálisan aláírt és időbélyeggel ellátott megállapodás, valamint a myPatent ÁSZF és a Adatvédelmi tájékoztató.

Amennyiben a megrendelést a Szolgáltató elfogadja, azt akként igazolja vissza, hogy a Szolgáltató e-mail üzenetet küld a Megrendelő myPatent regisztrációs e-mail címére, amelynek mellékletét képezi a Felek Megállapodása kiegészítve a következőkkel: „A megrendelést elfogadom. A megállapodás létrejöttének időpontja, amely a Kiegészítő Szolgáltatás nyújtásának kezdő napja az alábbi keltezésben feltüntetett időpont. Garancia időszak lejártát követő átalánydíjas javítási szolgáltatásra létrejött szerződés esetén a szolgáltatás nyújtásának kezdő napja az alábbi keltezésben feltüntetett időpontot követő 15. nap. kelt: ……………………………(helye) ……………………. (ideje) PATENT TÁVFELÜGYELET KFT.” Az e-mail üzenet mellékleteként megküldésre kerül a myPatent ÁSZF és az Adatvédelmi tájékoztató

A kiküldött e-mail értesítőtől számítva 24 órán belül a Szolgáltatások között a megrendelt Kiegészítő Szolgáltatás alatt közvetlenül az „Előfizetve” felirat jelenik meg.

 

9. A megrendelés visszavonása, Kiegészítő Szolgáltatás felmondása

A Kiegészítő Szolgáltatásra vonatkozó megrendelés annak elfogadásáig (Szolgáltató általi visszaigazolásáig) ajánlati kötöttség nélkül bármikor visszavonható, ebben az esetben díj nem kerül felszámításra. A Kiegészítő Szolgáltatásra kötött megállapodás bármikor indokolás nélkül felmondható a Szolgáltató és a Megrendelő által is. A visszavonásra vagy felmondásra vonatkozó nyilatkozat megtehető telefonon szóban, postai úton vagy e-mailben (a ……………………….. e-mail címről küldött üzenetben). A felmondásra a Garancia időszak lejártát követő átalánydíjas javítási szolgáltatás esetében 30 napos felmondási idő megtartása mellett van lehetőség. A többi Kiegészítő szolgáltatás felmondása esetében, a felmondás, az erre vonatkozó nyilatkozat megtételét követő naptári negyedév 1. napjától hatályos. A fogyasztót ezen kívül a felmondási jog „A fogyasztót megillető indokolás nélküli felmondás joga” „ alcímben foglaltak szerinti feltételekkel is gyakorolhatja.

A Kiegészítő szolgáltatások tartalma szerint szolgáltatásnyújtásnak és nem ingó dolog termék értékesítésének minősülnek, így termékszavatossági és jótállási igény nem érvényesíthető. A hibás teljesítés esetén a Megrendelő a megvásárolt szolgáltatás jellegével összeegyeztethető kellékszavatossági igénnyel élhet. A kellékszavatosságra vonatkoztató tájékoztató az ÁSZF 3. sz. mellékletét képezi.

 

10. A fogyasztót megillető indokolás nélküli felmondás joga!

FOGYASZTÓ FOGALMA: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

A myPatent-en keresztül történő szolgáltatás megrendelés esetén a fogyasztót a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján és az Elállási/Felmondási Tájékoztatónkban (az 1. sz. mellékletben) foglaltak szerint megilleti az felmondás joga. A fogyasztó ezt a jogát a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. A megrendelő ezt a jogát a 2. sz. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. A nyilatkozat megtehető telefonon szóban, postai úton vagy e-mailben. Az elérhetőségeket a ÁSZF1. pontja, a „Szolgáltató adatai” tartalmazza.

Figyelem!!! A könnyebb ügyintézés érdekében kérjük, hogy a fogyasztót megillető felmondási jog gyakorlása esetén –amennyiben nem a 2. sz. melléklet szerinti nyilatkozat-mintát használja – jelezze, hogy a felmondás joga fogyasztóként illeti meg.

A fogyasztót megillető felmondás esetén a Szolgáltató díjat nem számít fel.

10.1. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivétel

Amennyiben a Szolgáltató a Garancia időszak lejártát követő átalánydíjas javítási szolgáltatásra létrejött megállapodás keretében a szerződés létrejöttétől számított 14 napon belül a fogyasztó kifejezett kérésére a fogyasztó részére a megállapodás szerinti sürgős javítási munkálatokat elvégzi, abban az esetben a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti felmondási jogot a fogyasztó nem gyakorolhatja.

A felmondási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

 

11. Panaszkezelés rendje

A Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát személyesen, telefonon, e-mailben, vagy levél útján is közölheti. Az elérhetőségeket a ÁSZF1. pontja, a „Szolgáltató adatai” tartalmazza.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Felhasználónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Felhasználónak.

Az írásbeli panaszt az Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496

Központi telefonszám: +36 1 459 4800

Faxszám: +36 1 210 4677

E-mail: [email protected]

A panasz elutasítása esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Elérhetőségei: Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.,Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217, Fax száma: (96) 520-218, E -mail cím: [email protected]

 

12. Adatvédelem

A myPatent üzemeltetésével összefüggésben, a személyes adatokkal kapcsolatos adatkezelést a vállalkozás a vonatkozó, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény betartásával végzi.

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: myPatent adatvédelmi tájékoztató

 

13. ÁSZF mellékletei

1. sz. melléklet

Elállási/Felmondási Tájékoztató (1. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez)

Elállási/Felmondási mintatájékoztató

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén: „a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le”.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Cím: 9024 Győr, Mécs László utca 7.

Tel: +36-30-5060111

Email: [email protected]

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. (lásd 2. sz. melléklet)

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Amennyiben az Ön kifejezett kérésére a Szolgáltató a Garancia időszak lejártát követő átalánydíjas javítási szolgáltatásra létrejött megállapodás keretében a szerződés létrejöttétől számított 14 napon belül elvégzi a megállapodás szerinti sürgős javítási munkálatokat, abban az esetben a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti felmondási jogot Ön nem gyakorolhatja.

2. sz. melléklet

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(Kérjük, hogy csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza.)

Címzett: Patent Távfelügyelet Korlátolt Felelősségű Társaság, telefon: +36-30-5060111 (személyes ügyfélszolgálat: Hétfőtől-Csütörtök 08:00 – 16:00 óráig, Péntek 08:00 – 14.00 óráig), e-mail: [email protected]

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: (Itt kérjük a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölését)

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: (Itt kérjük a megfelelő adat megjelölését)

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

3. sz. melléklet

A kellékszavatosságról szóló mintatájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Patent Távfelügyelet Korlátolt Felelősségű Társaság hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Patent Távfelügyelet Korlátolt Felelősségű Társaság vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.